EXPOZITIE, LECTURES SI PERFORMANCE-URI

9 - 13 NOV

GALERIA GALaTECA

C.A. Rosseti, nr. 2-4, sect 1, Bucuresti

 

Era digitala foloseste corpul ca element, il transforma in obiect, il decorporalizeaza, defragmenteaza si il prelungeste biomecanic. Artisti din Germania, Italia, Finlanda, Marea Britanie, Austria si Argentina isi prezinta cercetarile si demersul artistic, expunand lucrari care surescita intelectul si emotionalul, intr-o ecuatie cu mai multe necunoscute distribuita ludic in spatiul futurist al Galeriei Galateca. De la lucrari de arta video, pana la obiecte sculpturale interactive sau robotice, la performance si poem digital, cele 9 lucrari expuse vor invita publicul la un dialog senzorial.

 

PROGRAM PE SCURT

 

9 nov | 19:00 - 21:00 - VERNISAJUL EXPOZITIE in prezenta artistilor

10 nov | 18:00 - 19:00 - JUST A LITTLE AVATAR DANCE: AN ARTIST’S JOURNEY, lecture cu Claudia Hart (SUA)

11 nov | 14:00 - 16:00 - ME, happening de Johanna Nuutinen (FN)

12 nov | 15:00 - 16:00 - SONGS FROM MY ANALOGUE UTOPIA, video performance de Christian Faubel (DE)

13 nov | 14:00 - 16:00 - ME, happening de Johanna Nuutinen (FN)

     

Expozitia va fi deschisa publicului pana pe 13 nov

intre orele 12:00 si 20:00

 

 

Echoes of a Forgotten Embrace

APOTROPIA [Antonella Mignone + Cristiano Panepuccia] (IT)

video, un canal , 04’

Lucrarea se inspira din conceptul de memorie emotionala, suprinzand intalnirea dintre doi iubiti intr-o dimensiune liminala, un loc in care miscarile pastreaza memoria trecutului si creeaza o sinteza a intregii actiuni. Echoes of a forgotten embrace face parte din DROP, un proiect format din mai multe opere autonome care se concentreaza pe relatia dialectica dintre Infinitate si Control ca doua aspecte fundamentale ale naturii umane. Lucrarea video a fost creata printr-un mix de proiectie corporala, pictura cu lumina si tehnici de randomizare si animatie.

Apotropia este un duet artistic din Roma, format din dansatoarea Antonella Mignone si compozitorul Cristiano Panepuccia. Lucrarile create de ei au fost expuse la nivel international in Japonia, Austria, Marea Britanie, Italia, Polonia, Mexic, Columbia, Taiwan etc.

Lucrarile noastre exploreaza interconectivitatea dintre artele performative si diferite forme de expresie audio-vizuala. Suntem influentati de teme filozofice, antropologice si stiintifice, concentrandu-ne pe simboluri, mituri si culturi din lumea intreaga.
— APOTROPIA

The looking trace

CAMILA LEVY DANIEL, LEYLA DE LA HOZ & PEDRO GIACOMOLLI (AR)

video, trei canale, 17’

Portretele a trei femei sunt suspendate in timp. Lucrarea este o mostra de stari corporale fragile surpinse intr-un tip de experienta decontextualizata. Vizitatorul devine implicat intr-un spatiu care il deconecteaza de sine, intrand intr-un univers alternativ marcat de farmecul trecerii timpului.

Camila Levy Daniel, Leyla de la Hoz si Pedro Giacomolli sunt trei tineri artisti vizuali si designeri de sunet care traiesc si isi desfasoara activitatea in Buenos Aires. 

 

Crystal Forming Robots on Overhead

CHRISTIAN FAUBEL (DE)

robotica, retroproiectie, instalatie interactiva

Lucrarea simuleaza procesul de crestere a structurilor cristalizate. Fiecare robot opereaza autonom si este condus de lumina unui retroproiector. Cand un robot a colectat suficient de multa energie printr-un panou solar, energia se elibereaza brusc printr-un micro-motor determinand robotul sa faca o miscare aleatorie. Roboteii sunt echipati cu magneti care-i determina sa se apropie si sa se uneasca in formatiuni. Cu timpul o structura sub forma unui cristal apare realizata de clustere mai mici de roboti care se unesc intre ele. Cu ajutorul unui retroproiector acest proces este augmentat si proiectat pe perete sub forma unui film abstract realizat in timp real.

Christian Faubel este artist si om de stiinta care lucreaza in domeniul de cercetare a sistemelor autonome, neurostiinta, arta new media si design. In prezent este profesor la Acadeia de Arta Media din Cologne. In 2002 a fondat Derstrudel ca un cadru de mediere a unei abordari relaxate vis-a-vis de electronica. Creeaza obiecte de arta, ateliere si performance-uri folosind o abordare jucausa si experimentala vis-a-vis de tehnologie si le considera a fi niste jucarii filozofice avand in vedere calitatea lor de a combina medierea conceptelor stiintifice cu placerea si amuzamentul. 

In tot ceea ce fac sunt interesat de ceea ce permite un comportament autonom si felul in care comportamentul autonom complex poate rezulta din dinamica interactiunii unor unitati foarte mici.
— CHRISTIAN F.

MIRRORS

EMILIA IZQUIERDO (UK)

desen si pictura digitala, animatie video, 3'

Mirrors suprinde intr-un mod abstract acele situatii derutante in care granita dintre adevar si iluzie, intre realitate si alte versiuni care o concureaza, devine foarte fina. Jucandu-se cu dezorientarea, lucrarea se refera la o stare spatiala neclara - fizica si mentala- in care simtul realitatii este amenintat. Mirrors porneste de la senzatia de incarcerare si nevoia de a evada. 

Emilia Izquierdo a absolvit Slade School of Fine Art din Londra si a facut un master in Arta si Politica la Goldsmiths University Londra. Din 2012 lucrarile ei au fost expuse in UK, Portugalia, Dubai, Italia, Spania, Egipt, SUA, Argentina, Grecia, Turcia, Coreea etc.
 

Lucrez cu desen, pictura si tehnologie digitala. Astfel pot crea un limbaj vizual care combina simtul tactil cu atingerea digitala. Relatiile de putere sunt importante in ceea ce fac: subjugatul si cel care subjuga, tehnologia si pamantul, naturalul si umanul, colonizatorul si colonizatul.
— EMILIA I.
 

Corpus Prophetias

FRANCESCA BONFATTI (IT)

video, un canal, 4'

Plecand de la un puternic mecanism de perceptie mnemonic, lucrarea exploreaza inconstietul prin actiuni ritualice mediate de imagini, cuvinte si miscari. Este o cautare al carei punct de pornire sta in dialogul pe care il avem cu corpul nostru, fluxul continuu de informatii transmis intre noi si el. Poate corpul nostru fizic este dublat de un "corpus" cu un set de reguli care ii determina potentialul de "revelatie" si de "actiune revelata". 

Francesca Bonfatti este un fotograf si artist video nascut la Roma in 1970 dar care traieste li lucreaza in Venetia. A absolvit pictura la Academia de Arte Frumoase din Roma. Lucrarile sale au fost selectate si expuse in expozitii si festivaluri din Italia dat si din afara tarii natale, in Spania, Grecia, Columbia si Portugalia si publicate in mai multe reviste online de arta contemporana. 

Cercetarile pentru lucrarile mele de arta graviteaza in jurul conceptului de revelatie spatiu-actiune, acea linie blurata dintre spatiul in care suntem si spatiul in care aparem. Explorez si vreau sa depasesc bariera experientelor senzitive, intr-un prezent vizibil, lasand la o parte fiinte de umbre si lumini, spatii interioare inaccesibile si inundate, unde actiunea spatiala devine un loc al neasteptatului, al posibilului si al schimbarii.
— FRANCESCA B.

ME

JOHANNA NUUTINEN (FN)

performance durational, video, sunet, dansator

9 nov (19:00 - 21:00), 11 nov (14:00 - 16:00), 13 nov (14:00 - 16:00)

Conceptul porneste de la filmul de dans ME - poveste a unui performance, care a avut premiera la Centrul Pompidou din Paris si un performance durational construit in jurul sau. ME foreaza in lumea exterioara si interioara a performance-ului: cum isi imagineaza dansatorul un performance, cum il experimenteaza spectatorul, cum poate fi vazut dintr-un punct de vedere obiectiv ca un cod grafic si cum isi intalneste dansatorul publicul. Trecand prin aceste stadii se naste o noua interpretare pentru o lume diferita - un performance care foloseste atat energia dansatorului cat si a spectatorului. 

Dansatoarea si coregrafa Johanna Nuutinen (n. 1983) a absolvit Scoala Nationala de Opera si Balet din Finlanda in 2002. De atunci a devenit membru al Baletului National Finlandez ca solista in coregrafii compuse de Tero Saarinen, Ohad Naharin, William Forsythe, Johan Inger, Jacobo Godani, Sylvie Guillem, John Neumeier, Jorma Uotinen, printre altii. In paralel s-a dezvoltat ca si coregraf si din 2015 a inceput sa dezvolte proiecte personale. In prezent exploreaza tema identitatii, a metamorfozei si aspectul durational al unui performance, lucrand cu artisti vizuali renumiti. Lucrarile sale au fost prezentate in peste 40 de tari. 

ME provoaca pe de o parte publicul la o intalnire cu neasteptatul, iar pe de alta parte performerul care isi deblocheaza limitarile fizice si mentale printr-o miscare continua. Ofera o calatorie in lumea magica a unui film de dans abstract si surpinde publicul cu atingeri poetice puternice.
— JOHANNA N.

SONIC CURRENT

KOSMAS GIANNOUTAKIS (AT)

instalatie de sunet participativa

Sonic Current este o instalatie de sunet site-specific care transforma spatiile arhitecturale in agenti constienti. Transformarea site-ului intr-un corp, cu organele sale senzoriale (microfoane) si elementele de actionare (monitoare), dau posibilitatea locului de a articula un dialog cu vizitatorii. Sunetele vizitatorilor, ale mediului inconjurator si a celorlalte instalatii, capturate de urechile instalatiei, sunt distribuite intr-o retea neurala artificiala. In interiorul acestei dinamici supradimensionate, reteaua auto-generatoare determina sunetul sa circule mai mai multe straturi recurente, rezultand in frecvente fragile rezonante echivalente cu un spectru extins de culori stralucitoare. Publicul poate interactiona cu acest organ artificial sub diverse forme si poate gasi similitudini intre corpul sau si corpul sonor. 

Kosmas Giannoutakis creeaza opere de arta bazate pe dinamica sunetului, interconectand agentii umani cu corpurile si spatiile sonore si sisteme audiovizuale computerizate. Folosind mecanisme de feedback pentru a crea complexitate si a avea control asupra non-linearitatii, Kosmas cerceteaza catalizatorii si caile de comunicare al fenomenului sonor emergent. Lucrarile sale au fost prezentate in numeroase festivaluri in Germania, Austria, Marea Britanie, Singapore, Canada, Cipru si Letonia. 

Sunt inspirat de cibernetica, metodele mele artistice fiind concentrate pe un meta-nivel al creatiei muzicale. Pentru mine conceptul de meta-compozitie se defineste ca un organism care se autoorganizeaza si care creeaza muzica actionand in spatiu si timp real.
— KOSMAS G.

O.t. 

M. KARDINAL (DE)

manipulare video live, instalatie participativa si generativa

o.T. este o compozitie de imagini abstracte auto-generate. Structurile sunt create cu ajutorul feedback-ului video, un proces care are la baza indreptarea unei camere video catre un monitor de playback, determinand semnalul imaginii sa circule in loop. In o.T. procesul de feedback este progresiv si autogenerator. In timpul evolutiei formelor, semnalul de imagine este manipulat si modificat printr-un mixer video si cu ajutorul miscarii corpului, care interactioneaza cu semnalul de imagine si impiedica o eventuala degradare haotica a sistemului, prin echilibrarea fortelor electronice. 

M. Kardinal este originara din Germania dar a studiat Arte Plastice si Istoria Artei la Siena in Italia. Dupa absolvirea facultatii s-a concentrat mai mult pe fotografie si arta video. Intoarsa in tara natala, M. devine masteranda in cadrul universitatii Arno Fischer si isi incepe cercetarea in video-tehnologie. Din 2004 participa la expozitii de grup sau personale, iar lucrarile sale au fost selectate si premiate in festivaluri de gen din intreaga lume. In 2015 activitatea sa artistica a fost onorata de presedintele Republicii Federale Germane. Din octombrie 2015 detine bursa Caspar-David-Friedrich din partea Ministerului Educatiei, Stiintei si Culturii din Germania. Lucrarile sale se afla in colectia SØR Rusche din Berlin. 

 

promenade

THOMAS GROGAN (UK)

animatie video, 2 canale, 4'

In Promenade miscarea copacilor foloseste si prelucreaza inregistrari cu persoane care incorporeaza animale, in dorinta de a explora cum miscarea poate defini si transcende categoriile care imapart organismele vii. Coregrafia din animatie scoate la lumina similaritatile mecanice si structurale din spatele corpurilor vegetative, umane si animale.

Thomas Grogan s-a nascut in Nottingham in 1991 dar a crescut in Franta unde a jucat baschet la nivel profesionist. In prezent lucreaza ca artist in Marea Britanie. In 2016 a absolvit un masterat la Royal College of Art in Design Interactions, ca urmare a studiilor sale la l’Ecole Cantonale d’Art de Lausanne. Practicile sale artistice investigheaza relatia dintre “produs” si “identitate”, realizand obiecte digitale revolutionare si inteventii performative cu scopul de crea lucrari polisemantice. Thomas a expus lucrari in expozitii de grup si festivaluri la nivel international si colaboreaza in calitate de artist cu institutii precum V&A, the Roundhouse, the Southbank Centre, the New Museum si Le Commun. 

Explorarea pragmatismului se afla in centru practicii mele, dorindu-mi sa creez lucrari de arta in care absurdul este efemer. Prin tot ceea ce fac explorez mistificarea tehnologiei ca sa scot la lumina paradoxul contemporan.
— THOMAS G.