Conferinte internationale

9 nov | 12:00 - 16:00

Univesitatea Nationala de Muzica din Bucuresti  - Sala Auditorium (Stirbei Voda, nr. 33)

 

INTRAREA LIBERA

CONFERINTELE SE DESFASOARA IN LIMBA ENGLEZA

 

La granita dintre corp si media, artisti din Austria, Bulgaria si Romania impartasesc din experienta lor despre procesul de realizare a unei opere colective interdisciplinare in contextul artei contemporane. 

Printre subiectele abordate se numara: corpul uman ca intefata pentru interactiune si instrument pentru expresie audio-vizuala, rolul media ca performer digital pe scena, experiente transformatoare in timpul procesului de lucru interdisciplinar in interactiunea scenica, transculturalitatea corpului, realitatea augumentata si realitatea virtuala in spectacolele de teatru. 

Conferinta este co-organizata de platforma AVmotional, curata de Mihaela Kavdanska si gazduita de Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti - Centrul de Muzica electroacustica si Multimedia. Participarea artistilor din Austria la conferinta este facilitata de Forumul Cultural Austriac / Ambasada Austriei. Conferinta se desfasoara in limba engleza. 

 

12671837_10153624498863101_6075335385592634180_o.jpg

Mediul performativ

de Antoni Rayzhekov

 

Vor fi puse in prim-plan strategii pentru relatiile cibernetice dintre performer, spectatori si tehnologie in contextul artelor performative contemporane asa cum se regasesc in metodele folosite de Antoni Rayzhekov, regizor de teatru si artist digital din Bulgaria, in prezent stabilit in Linz.

despre unitate intermedia

de Mihaela Kavdanska

In ultimele proiecte multimedia ale Mihaelei Kavdanska se vorbeste despre statutul corpului performerului pe scena ca o interfata pentru interactiune. Grupuri de artisti multidisciplinari, performeri si designeri de platforme interactive lucreaza impreuna pentru a crea experiente audio-vizuale imersive in timp real, publicul devenind co-creator. Corpul performativ se afla in centrul acestor experiente ca generator de date, interfata pentru interactiune, observator si receptor fata de un mediu sensibil si reactiv sau fata de un alt corp. Performerii schimba mediul si reactia mediului la acesta schimbare si influenteaza viitoarele actiuni ale performerilor. Unitatea intermedia dintre arta, tehnologie si corpul uman este o stare de creatie unde corpul si constiinta se expandeaza, devenind un tot.

Intermedialitate si Post-umanism

de Raluca Nestor Oancea

Prin prezentarea Ralucai Oancea, lector la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, se va sonda interactiunea dintre doua campuri, pana nu demult distincte, cel al artei si cel al tehnologiei. Topirea granitelor dintre media este interconectata cu un mai amplu fenomen de redefinire a artei ca practica extinsa catre domeniul antropologiei si al stiintelor umaniste cat si cu o redefinire post-umanista a persoanei in directia unei continuitati pe care teoreticienii contemporani o identifica cu mult dezbatuta devenirea-pamant, cu devenirea-animal respectiv cu devenirea-masina.

_MG_3820_Fotor.jpg

[dez]organizand corpul

de Simona Deaconescu

In ultimele sale lucrari Simona Deaconescu este preocupata de gasirea si expunerea unui corp neformat si dezorganizat, compus din milioane de particule de informatie care circula inainte si inapoi in spatiu si timp, permitand dansatorilor sa manipuleze realitatea scenica intr-un mod halucinant. Confruntat cu lumea multifatetata a tehnologiei, acest corp pasiv-agresiv isi imbina sinapsele cu canalele video si sunet, dandu-si voie sa fie transformat intr-o masina emotionala, o combinatie tensionata de superputere si fragilitate. Corpul dezorganizat revine constant la 0 si dincolo de 0, se depersonalizeaza, lasa curentul de informatie sa pluteasca printre micro-particulele organelor si se lasa condus de legea intamplarii. Simona prezinta procesul ei de lucru cu dansatorii si tehnologia, ca o ustensila de augmentare a puterii senzoriale a corpului pe scena dar si ca un raspuns la provocarea tehnologica dat prin intermediul carnalitatii si vulnerabilitatii corpului uman. 

Gesturi mediate tehnologic in practica pianistica

de Catalin Cretu

Catalin Cretu, compozitor, artist multimedia si cercetator ştiinţific la Centrul de Muzica electroacustica şi Multimedia al UNMB, este interesat de metodele de folosire a tehnologiei in implementarea sistemelor muzicale interactive. Astfel, Catalin si-a extins cercetarea in domeniul senzorilor si a creat un pian hiper-electroacustic, care ar trebui sa unifice tehnica de compozitie algoritmica si metodele traditionale de a face muzica. 

 

 

 

Tanzhafen2 Credit AEC Martin Hieslmair.jpg

estetici de cooperare

de Gerhard Funk

Conferinta se va concentra in special supra cooperarii de lunga durata dintre Ars Electronica si Gerhard Funk, artist multimedia si profesor la Universitatea din Linz, concretizata in seriile de expozitii TIME OUT care dau oportunitatea artistilor tineri din Linz sa-si expuna lucrarile in cadrul Centrului Ars Electronica. Proiectul este unul de natura colaborativa in care un grup de studenti are oportunitatea de dezvolta lucrari in unul dintre cele mai performante spatii dedicate performance-ului multimedia (Deep Space 8K), folosind un sistem de urmarire. Acest sistem permite artistilor sa urmareasca pozitia vizitatorilor. Toate lucrarile se concentreaza pe o cooperativa estetica in care vizitatori ai spatiului exploreaza schimbarile pe care propriile miscari le aduc proiectiilor video si in unele cazuri compozitiei muzicale, dand nastere la coregrafii colective. 

O abordare (personala) asupra mediaturgiei in performance-ul scenic

de Cinty Ionescu

Cinty Ionescu, artist multimedia, isi va focusa prezentarea pe impactul pe care il are mediaturgia in dinamica de constructie a unui spectacol contemporan, prin alterarea parametrilor traditionali ai experientei teatrale si prin cautarea unor metode alternative de perceptie din partea publicului. Cinty va analiza, folosind exemple practice, performance-ul ca pe un design. Punerea mediului audio-vizual in centrul studiilor in cadrul unui performance contemporan duce la negarea, din ce in ce mai efervescenta, a suprematiei traditionale a limbajului ca o critica a realitatii, prin reorganizarea rolului publicului, relatiilor performative, eliminand dialogul dramatic si investind actorii ca imagini intr-un context in care textul devine un pretext.