SaMBATA, 4 SEPT, 21:00 – 22:30
LA FABRICA GRIVITA

Ultima sectiune competitionala BIDFF invita spectatorii sa descopere un fusion de culturi si stiluri, in care omul isi redefineste identitatea in raport cu lumea din care face parte. Aceste povesti se spun in culori vibrante, pe muzici antrenante, si au protagonisti pe care nu-i vei uita cu usurinta. Ei sunt cei care schimba lumea pornind de la viata de zi cu zi, deconstruiesc traditionalul intr-un mod creativ, cateodata amuzant, cinic sau ironic. De la scena de Dancehall din Jamaica, la ritualurile australiene, la o bucatarie din India, unde femeile folosesc Bollywood-ul pentru a critica intr-un mod amuzant societatea patriarhala, la dansul uneltelor de constructie dintr-un mic atelier din Egipt, si emanciparea subculturilor de dans europene, selectia Vibrant Worlds nu te va lasa sa te odihnesti.


ULRICHS 1867

9:42, 2021, DE
R: Sven Niemeyer
C: Sven Niemeyer

Karl Heinrich Ulrichs (1825-1895) a fost avocat, jurnalist, editor, scriitor si pionier al sexologiei, si e cunoscut ca fiind primul barbat declarat gay si un activist al drepturilor LGBTQ+ in Germania. La Juristentagul german din München in 1867, el a cerut, pentru prima data intr-un discurs public, impunitatea actelor sexuale de acelasi sex, ceea ce a dus la scene tumultuoase in randul publicului, iar discursul sau a fost intrerupt. Chiar daca multe lucruri s-au schimbat de atunci, mai e inca un drum lung de parcurs…


VOGUING WITH BEETHOVEN

4:37, 2020, NO
R: Emilie Norenberg
C: Emma Damskau

Cu ocazia celui de-al 250-lea jubileu al lui Beethoven, cultura inalta intalneste subcultura in acest scurtmetraj despre identitate si apartenenta prezentat de Norwegian Chamber Orchestra.


BELIA

9:51, 2021, EG
R: Eman Hussein
C: Eman Hussein

O tanara femeie si prietenii ei se alatura unui atelier de reparatii auto ca „Belia” (cuvantul egiptean pentru ucenici), pentru a invata mestesugul de la „Ustas” (sefii de mestesuguri). Acestia exploreaza nasterea acestei relatii pe masura ce imbina munca cu ritmurile vietii de zi cu zi, pentru a deschide un nou spatiu pentru miscare.


THE CIRCADIAN CYCLE

16:11, 2019, AUS
R: Garry Stewart
C: Garry Stewart and the dancers of The Australian Dance Theatre

Filmat in uimitorul peisaj sud-australian, The Circadian Cycle imprumuta din coregrafia unuia dintre cele mai importante spectacole ale Teatrului Australian de Dans, multi-premiatul The Beginning of Nature. Folosind corpul in miscare ca metafora, The Circadian Cycle examineaza morfologia, ritmul biologic si comportamentul animalelor si prezinta o zi de la rasaritul soarelui la apus, trecand prin ciclurile naturii, de la nastere si trezire la pradare si moarte.


THE KITCHEN

10:26, 2021, IN
R: Vishwakiran Nambi
C: Vishwakiran Nambi

Un scurt film de dans care exploreaza rolul traditional al femeii intr-o societate patriarhala. Povestea, care este inspirata din viata si amintirile mamei regizorului, are loc intr-o bucatarie in stilul anilor ’80.


SHELLY BELLY INNA REAL LIFE

23:52, 2020, FR/AR
R: Cecilia Bengolea
C: Cecilia Bengolea

Opera video performativa a artistei si coregrafei Cecilia Bengolea a fost filmata intre 2015 si 2019 in Jamaica, unde scenele Dancehall din Kingston si Bog Walk constituie o prisma subculturala pentru cei mai talentati dansatori. Dansul este nucleul unei comunitati construite pe diferente in Shelly Belly inna Real Life, unde caracterul plin de viata al dansatorilor si al imprejurimilor este exprimat prin miscare. Ritmurile formeaza contururile unui limbaj – o intelegere simbolica si profund inradacinata a comunitatii. De la decorul hiper-realist de pe o strada rezidentiala, care arata ca un platou de filmare, la o parada increzatoare a doua fete de la marginea orasului si un grup de tineri dansatori care se afla intr-un pact extatic cu ritmurile caraibice in scoica de beton a unei cladiri abandonate. Transa si transcendenta: experienta lui Bengolea ca dansatoare ii ofera o intelegere unica a elementelor fizice, dificile din manifestarile corporale, unde cel mai greu lucru poate fi sa faci totul sa para atat de usor.