12 SEPT / 21:00 / GRĂDINA CU FILME – CINEMA & MORE

Al treilea calup competițional al BIDFF explorează granița dintre interioritate și realitatea împărtășită, propunând șapte producții cinematografice care încearcă să înțeleagă modul în care sinele, memoria și emoția sunt transformate de conexiunea umană. Vorbind despre ce înseamnă să fii văzut, auzit și înțeles în ciuda diferențelor, filmele din calupul Identity Shakeoffs ne amintesc că identitatea nu este una fixă – ea este constant modelată de pierdere, iubire și dorința de comuniune.


¡SALSA!

14’, 2024, CO
R: Antonina Kerguelen Roman

Margarita caută libertatea într-un loc care-i judecă pe cei ce nu se încadrează în normă atunci când, între vibrațiile conga și ale bongourilor, drumul ei se intersectează cu cel al Lianei, o turistă surdă.


DREAM'S DESCENT

10’14”, 2024, SA
R: Sara Gouveia, Inka Kendzia, Gregory Maqoma
C: Gregory Maqoma

Atras într-o lume în continuă schimbare, unde timpul se dizolvă și spațiul se contractă, un dansator solitar întâlnește versiuni fragmentate ale sale, fiecare întruchipând o emoție reprimată, o traumă uitată sau o aspirație înăbușită. Prin coregrafii ritualice și confruntări simbolice, aceste întâlniri estompează granița dintre sine și umbră. Pe măsură ce dansatorul pătrunde tot mai adânc în labirintul subconștientului său, mișcarea devine un limbaj al înfruntării. Dream’s Descent nu este despre cucerirea sinelui, ci despre integrarea sa, ieșind nu complet, ci trezit, transformat de însăși fragmentarea care amenințase cândva să-l distrugă, și pregătit să înfrunte ceea ce urmează.


SAMMI, WHO CAN DETACH HIS BODY PARTS

19’13”, 2025, ID
R: Rein Maychaelson

S-a născut cu abilitatea ciudată de a-și mișca și detașa părți ale corpului. De-a lungul vieții, oferă bucăți din el celor pe care îi iubește. Până în ziua în care moare, când tot ce rămâne din el este un trunchi cu un cap fără față. Mama lui încearcă să recupereze părțile lipsă.


UMMA

5’56”, 2024, KR
R: Young-Ju Yoo

Mama și fiica ridică un zid între ele și se rănesc reciproc fără să vadă una durerea celeilalte. UMMA vorbește despre cele două versiuni ale unei povești pe care nu și-au împărtășit-o niciodată.


SAMBA INFINITO

15’15”, 2025, BR
R: Leonardo Martinelli

În timpul Carnavalului de la Rio, un măturător de stradă se luptă cu pierderea surorii sale și cu obligațiile de la muncă. În mijlocul sărbătorii, găsește un copil pierdut și se hotărăște să îl ajute.


WINTERREISE

18’55”, 2025, CN
R: xiaoming & dameng (Xiao Shenming, Wang Yimeng)

drumul ce i se întinde în față –
Cât mai e până se termină?
Când ai traversat ultima bucată,
Vei îndrăzni să-ți înfrunți trecutul?
Privește înapoi la drumul parcurs,
Lumina pătrunde acum prin întuneric.
Zăpada șoptește în frigul iernii:
Mergi spre primăvară,
Pornește spre primăvară și necunoscut.
Pas cu pas, apeși pământul dedesubt,
Creșterea – un tunet pe care nu-l poți auzi.
Când, în cele din urmă, îmbrățișezi pământul,
Ultima picătură de sânge i se topește în piele.
Născut din pământ,
În final, te întorci la el.
Unde e primăvara?
Unde e primăvara?
Unde e primăvara?
Primăvara se află în actul de a crește.