5 Sept, 16:00 – 18:00
ONLINE, pe zoom

*Participare gratuita in baza unei inscrieri prin mail la contact@bidff.ro care sa contina nume, prenume, numar de telefon si evenimentul pentru care se face inscrierea.


Despre conferinta online

Artele performative temporale (performance, poezie, sunet, cinema) si derivatele lor au dezvoltat, discret, ca efecte secundare, sutele de alte teorii temporale, imprumutand unele de la altele gesturi care altereaza timpul: supraexpunere, cut-up-uri, adancimea, swarm, voice over-ul. Aceste tehnici de editare au efecte secundare: nu doar ca manipuleaza timpul, dar sunt insasi textura utopiilor/distopiilor - expunand ceea ce exista, ce poate exista, ce ne bantuie si care sunt legile transformarii. Timpul rezoneaza in noi prin fragmente, bucati create din corpuri vii, care coloreaza relatia noastra cu realitatea.

“Fictiunea araba a viitorului considera ca batalia ecologica nu este despre cine va controla viitorul, ci despre tesatura timpului. Ca reprezentarea monocentrica a timpul, asa cum este ea impusa, este un joc periculos. Fictiunea araba a viitorului este ca o insecta, care ne agaseaza si ne inteapa pentru a ne aminti ca a gandi timpul linear este doar una dintre optiunile posibile. A defini univoc timpul este una dintre cele mai vechi capcane: “prindeti oamenii si plantele si animalele in timp si veti dispune de ei/ele complet”. Credem ca o viata buna inseamna o multiplicitate de definitii ale timpului. Dar cum mentinem eficient diferite definitii ale timpului pentru a mentine o viata buna? Fiind gazde discrete si generoase. Practicand un mod radical de ospitalitate.” Dalia ekht el Majnoon


jassem hindi 2.png

Despre Jassem Hindi (de)

Performer, sound artist, story-teller, Jassem Hindi este un artist preocupat de relatia fizica dintre poezii si performance. Acesta este un cercetator independent de filozofie care studiaza legatura dintre obsesie si ospitalitate.

Cele mai recente cercetari si performance-uri s-au concentrat asupra tematicii mortii in poeziile scrise de poete arabe, ca o modalitate de a intelege violenta si revolutiile lente. Specialist in nimic, ar trebui sa fie mereu ceva care lipseste in practica mea. Munca mea este bazata pe nervozitate si necesitate, bantuit fiind de vocile altora. Folosesc performance-ul si sunetul ca o tehnica extinsa a poeziei, care ma ajuta sa reiterez moduri de utilizare ale poeziei drept spatiu mental al practicilor colective politice.