Pe toata perioada festivalului,
oriunde in Bucuresti


Dance Trail este o piesa de dans in realitate augmentata sub forma unei aplicatii iOS care permite utilizatorilor sa aduca dansatori virtuali in lumea reala, prin intermediul smartphone-ului sau al tabletei.

Aplicatia permite utilizatorilor sa declanseze secvente de dans ireale in mediul in care se afla (interior sau exterior). De asemenea, utilizatorii pot plasa dansuri oriunde in lume si pot partaja capturi de ecran si videoclipuri prin intermediul retelelor de socializare. Aplicatia e disponibila gratuit in App Store, la festivaluri si evenimente culturale, astfel ca diferite dansuri pot aparea in locații anume, in functie de evenimentele respective. Creata pentru Sundance Film Festival 2020, aplicatia Dance Trail a invitat oameni din intreaga lume (Park City, Bruxelles, Hong Kong, Japonia, Dublin, Coreea) sa faca o calatorie in lumea dansului augmentat, pe strazi, pe campuri sau chiar in palma propriei maini. 

BIDFF te invita sa te alaturi comunitatii globale Dance Trail si sa creezi propriile tale dansuri virtuale de oriunde in Bucuresti. Da share imaginilor si clipurilor realizate pe paginile tale de social media folosind #dancetrail si da tag paginilor BIDFF: @BucharestInternationalDanceFilmFestival pe Facebook si @bidff.ro pe Instagram.


ECHIPA PROIECTULUI

Regizor si coregraf: Gilles Jobin
Director creativ si tehnolog: Camilo de Martino
Artist 3D principal: Tristan Siodlak
Dansator principal: Susana Panès Diaz
Dansatori: Susana Panadés Diaz, Victoria Chiu, Maëlle Déral, Diya Naidu, Tidiani N’diaye, Gilles Jobin
Tehnologie AR: A-LL Creative Technology
Administrare: Gonzague Bochud
Productie: Cie Gilles Jobin
Co-productie: SRG SSR – Switzerland
Sustinut de Cinéforom, Loterie Romande, City of Geneva


DESPRE CIE GILLES JOBIN (CH)

In 2016, dupa mai bine de 20 de ani de dans contemporan, Cie Gilles Jobin a inceput ss exploreze noile spatii digitale pentru dans contemporan cu filmul 3D WOMB. Impresionata de progresele recente in tehnologia de captare a miscarii, compania s-a apucat de crearea de proiecte digitale in realitate virtuala (VR), realitate augmentata (AR) si realitate mixta (XR). Prima lor piesa digitala, premiatul VR_I (2017), un film de dans in realitate virtuala imersiva pentru cinci spectatori, a avut parte de un turneu extensiv in intreaga lume, stabilind un model pentru difuzarea pieselor de dans dependente de locatie in VR.

Cu Magic Windows (2019) si Dance Trail (2020) Cie Gilles Jobin a explorat posibilitatile realitatii augmentate si difuzarea dansurilor digitale in lumea reala printr-o aplicatie pentru smartphone-uri. Cu La Comédie Virtuelle, modelul virtual al unui teatru real din Geneva (2019), compania si colaboratorii sai au imaginat un teatru virtual functional pentru secolul XXI. Real Time (2020), un duo de scena cu captura de miscare in timp real, a fost un proiect care a incorporat lumi digitale intr-un spectacol pentru scena.

In martie 2020, cand primul lockdown a inceput, Cie Gilles Jobin a decis sa isi anuleze proiectele din scena si sa-si completeze digitalizarea, concentrandu-se pe tehnologia in timp real pentru colaborari si performance-uri la distanta. Au dezvoltat propria lor platforma digitala pentru a crea colaborari si spectacole independente, in timp real, fara limitele frontierelor geografice si politice. Tehnologia lor permite oricarui dansator care detine echipament de captare a miscarii sa danseze impreuna, de oriunde din lume, in acelasi spatiu 3D accesibil unui public cu mai multi utilizatori.

Pentru mai multe informatii despre munca lor, va invitam sa le vizitati site-ul.